Dybest set, en långiver henviser til enhver finansiel institution, hvorvidt en bank, långivende selskab, andelsselskab, Credit Union eller agenturer, som giver eller udvide hjælp til dem, der har brug heftig sum penge for nogle personlige grunde.
En långiver er faktisk et selskab, der repræsenterer institutionen som en helhed. Generelt den
Disse rentesatser bliver opkrævet af den finansielle institution for debitor, mens lånet er stadig i fuld kraft.
Yderligere gebyrer kan foretages i tilfælde af, at debitor ikke var i stand til at betale lånet tilbage inden for den aftalte periode. I dette tilfælde vil lånet officer, da foretage de nødvendige procedurer til at få lånet tilbage beløb i en mere juridisk måde.
Normalt långivere arbejder hånd i hånd med mæglere eller ejendomsselskaber. De giver passende økonomisk støtte til kunder i fast ejendom selskab.
Ejendomsmæglere vil for det meste henvise dig til et lån officer der har en etableret track record. Eller bedre endnu, vil de anbefale dig til en portefølje långivere, fordi disse er den type personer, som normalt kan lukke en handel med kunderne.
På den anden side kan lånet officerer også tage form af et realkreditinstitut. Det er dem, der yder realkreditlån til folk, der har aktiver, som vil fungere som sikkerhedsstillelse.
Generelt vil alle lån officer hævde, at deres virksomhed er bedre stillet end de andre. Men når du støder på de samme person et par år senere, vil han stadig fortælle dig det samme, selv om det betyder, at han allerede er i et andet firma.
Dette betyder blot, at en långiver typisk vil fortælle dig, at han eller hun kan give dig de bedste tilbud, når det kommer til lån og kreditter, så for at tjene renter fra dit lån.
Derfor er de fleste finansielle eksperter hævder, at det er bedst at undersøge det enkelte lån officer i stedet overveje den finansielle institution som helhed.
Det grundlæggende koncept for en långiver's opgave er begrænset på to ting: For det første skal din Backer, så for at få en godkendelse i dit lån anmodning og for det andet, en der er egnet til at give dig bedre og gennemførlig lån.
Alle disse kan koges ned til det faktum, at en ideel långiver bør være troværdig nok til at give retfærdighed til detaljerne i jobbet.
Derfor bør lån officerer tage ekstra indsats på at gøre kvaliteten kundeservice til deres kunder eller låntagere. Det er trods alt der, hvor de får deres løn. Selv om det ser ud til, at det er långiveren, der udvider hjælp, er det stadig bedst for et lån officer at overveje hans eller hendes kundens tilfredshed.
Desuden er det ansvar långiver at sikre personlighed og velvære i hans eller hendes kunde. Derfor er han eller hun er ikke tilladt at kategorisere hans eller hendes klienter i form af hudfarve, race, religion, køn, nationalitet, civilstand, og handicap.
Plus, det er meget uetisk for långiver ikke at yde lån til låntagere baseret på denne betingelse.
Faktisk kan långiverne være meget nyttig især i tider med ekstreme behov. Men de skal også huske på, at netop fordi deres klienter låne penge fra dem er på grund af en nært forestående økonomiske problem.
Det er derfor, det er bedst for disse lån officerer, der skal hensynsfuld nok, når de udvider lån. Efter alt, er det stadig kvaliteten af kundeservice, der tæller mest i denne form for venture.
No comments:
Post a Comment