På et eller andet tidspunkt har de fleste virksomheder er behov for at låne penge for at finansiere deres vækst. Evnen til at opnå et lån er baseret på kreditkvalitet af en virksomhed. De to vigtige faktorer, der bestemmer kreditværdighed er forekomsten og omfanget af sikkerhedsstillelse og likviditeten i virksomheden. Din virksomheds balance anvendes til at vurdere begge disse faktorer. På din balance udgør driftskapital forskellen mellem omsætningsaktiver og kortfristet gæld - den kapital, du har for at finansiere transaktioner. Det nummer, plus din nøgle driftskapital nøgletal, oplyser over for dine kreditorer din evne til at betale dine fakturaer.
Pr. definition er driftskapital et selskabs investering i omsætningsaktiver - kontanter, let omsættelige værdipapirer, tilgodehavender og beholdning. Forskellen mellem en virksomheds omsætningsaktiver og kortfristet gæld er kendt som nettoarbejdskapitalen. Kortfristet gæld omfatter gæld, skyldige omkostninger, og på kort sigt del af lån eller leasing betalinger. Udtrykket "nuværende" defineres generelt som de aktiver og passiver, der vil blive likvideret i løbet af en konjunkturcyklus, typisk et år.
Afgørelser i tilknytning til driftskapital og kortsigtet finansiering er benævnt Working Capital Management. De beslutninger indebærer pleje forholdet mellem en virksomheds kortsigtede aktiverne og den kortfristede gæld. Målet med Working Capital Management er at sikre, at din virksomhed er i stand til at fortsætte sine aktiviteter, og at det har tilstrækkelig likviditet til at opfylde både modning kortfristet gæld og kommende driftsudgifter.
Den sande test af en virksomheds evne til at forvalte sine finansielle dispositioner hviler på hvor godt det forvalter sin konvertering af aktiver i kontanter, i sidste ende vil betale regningen. Den lethed, hvormed jeres virksomhed konverterer sin nuværende aktiver (tilgodehavender og inventar) i kontanter til at opfylde sine nuværende forpligtelser kaldes "likviditet". Relativ likviditet er beregnet i form af en ratio --- forholdet omsætningsaktiver til kortfristet gæld. Den hastighed, hvormed tilgodehavender og inventar er konverteret til kontanter påvirke likviditeten. Alt andet lige, en virksomhed, der har en højere andel af de nuværende aktiver til kortfristet gæld er mere likvide end et selskab med en lavere ratio.
De fleste business aktiviteter påvirker driftskapital enten ved indtagelse af driftskapital, eller ved at generere den. En virksomheds cash passerer gennem en række faser i driftskapital cyklus. Den arbejdende kapital cyklus begynder ved at konvertere kontanter til råvarer, så konvertering råvarer til produkt, konvertering af produktet i salg, konvertering salg ind debitorer, og endelig konvertering tilgodehavender tilbage i kontanter.
Det primære formål med Working Capital Management er at minimere den tid, det tager for pengene til at passere gennem driftskapitalen cyklen. Det er klart, jo længere tager det en virksomhed at konvertere sin inventarliste til debitorer, og derefter konvertere deres tilgodehavender til kontanter, jo større likviditetsproblemer. Omvendt, jo kortere et selskabs driftskapital cyklus, jo hurtigere cash flow og fortjeneste er realiseret fra kredit salg.
Korrekt cash flow prognoser er af afgørende betydning for en vellykket Working Capital Management. For at forstå omfanget af og tidsplanen for pengestrømme, plotte likviditetsbevægelser med brug af cash flow prognoser er kritisk. En cash flow prognose giver dig et klarere billede af din udbetaling kilder og deres forventede ankomst. Identificere disse to faktorer vil hjælpe dig med at afgøre, "hvad" du vil bruge penge på, og "hvornår" du bliver nødt til at bruge dem.
Forvaltningen af driftskapital omfatter forvaltningen kontanter, varebeholdninger, tilgodehavender, kreditorer og kortfristet finansiering. Siden de følgende fem driftskapital processer er indbyrdes forbundet, beslutninger truffet inden for hver af de discipliner, der kan påvirke de øvrige processer, og i sidste ende påvirke din virksomheds samlede økonomiske resultater.
Cash Management: Cash Management er en effektiv styring af kontanter i en virksomhed med henblik på at sætte penge til at arbejde hurtigere og mere at holde kontanter i applikationer, der producerer indkomst. Brugen af banktjenester, lockboxes og feje regnskaber giver både hurtige kreditvækst af midler modtaget, samt, renteindtægter genereret på indlånene. The lockbox service omfatter indsamling, sortering, alt, og optagelse kundernes betalinger under behandling og foretage de nødvendige bankindskud. En feje konto er en på forhånd fastlagt, automatisk "sweep" - af banken - af midler fra din checkkonto i en stor rentebærende konto.
Inventory Management: Inventory Management er den proces at erhverve og opretholde en passende udvalg af opgørelsen og samtidig kontrol af omkostningerne i forbindelse med bestilling, opbevaring, forsendelse og håndtering. Brugen af en økonomisk orden Mængde (EOQ) system og Just-In-Time (JIT) opgørelse system giver uafbrudt produktions-, salgs-og / eller kunde-service niveau i minimale omkostninger. Den EOQ er en opgørelse system, der angiver mængder, der skal bestilles - som afspejler kundernes efterspørgsel - og minimerer de samlede bestilling og holde omkostninger. EOQ opgørelsessystem beskæftiger brugen af salgsprognoser og historiske kunde salg rapporter. Det JIT opgørelse system bygger på leverandører til skibe produkt til just-in-time ankomst af råvarer til fremstilling gulvet. Det JIT system reducerer mængden af lagerarealbehov og sænker dollar Lagerbeholdningernes.
Debitorer Management: Regnskab Tilgodehavender Management giver dig mulighed for, at virksomhedsejeren til intelligent og effektivt styre hele din kredit-og indsamlingen. Større indsigt i kundens økonomiske styrke, kredit historie, og tendenser i betalingsmønstre er altafgørende at reducere din eksponering for dårlige gæld. Mens en omfattende samling Process (RUP) i høj grad forbedrer din likviditet, styrker indtrængen på nye markeder, og udvikler en bredere kundekreds, CCP afhænger af din evne til hurtigt og nemt foretage velinformerede kredit beslutninger, der etablerer passende kreditmuligheder. Din evne til hurtigt at konvertere dine debitorer i kontanter er muligt, hvis du udfører veldefinerede indsamling strategier.
Kreditorsystem Management: kreditorsystem Management (APM) er ikke blot, "at betale regninger." Den APM er en system / proces, der overvåger, kontrollerer og optimerer de penge, en virksomhed bruger. Hvorvidt det er penge, der bruges på varer eller tjenesteydelser til direkte input, såsom råvarer, der anvendes til fremstilling af produkter eller penge brugt på indirekte materialer, som i kontorartikler og diverse udgifter, der ikke er en direkte faktor i det færdige produkt, er det målet at have en ledelse, system, som ikke kun sparer du penge, men også kontrollerer omkostningerne.
Short-Term Finansiering: kortfristet finansiering er processen med at sikre midler til en virksomhed for en kort periode, normalt mindre end et år. Den primære kilder til kortfristet finansiering er varekredit mellem virksomheder, lån fra forretningsbanker eller finansieringsselskaber, factoring af tilgodehavender og business kreditkort. Handel kredit er en spontan finansieringskilde i at det skyldes almindelig forretningsmæssige transaktioner. I en på forhånd fastlagt aftale, skibsleverandørers varer eller tjenesteydelser til deres kunder, som til gengæld betale deres leverandører på et senere tidspunkt.
Det er en klog investering af din indsats / tidspunkt at prearrange og at etablere en revolverende kreditlinje med en kommerciel bank eller finansieringsselskab. I tilfælde af at et behov for at låne penge skulle opstå, vil midlerne så være let tilgængeligt. Ved at arrangere en kreditlinje forud for kapital (kontanter) behov, din virksomhed vil ikke opleve salg eller afbrydelser i produktionen som følge af mangel på kontanter.
Factoring er kortfristet finansiering, der er opnået ved salg eller overførsel af dine Debitorer til en tredje part - med rabat - til gengæld for øjeblikkelig kontanter. Den procentvise discount er afhængig af alderen på tilgodehavender, hvor kompliceret indsamlingen proces vil være, og hvordan samleobjekter de er.
En virksomhed kreditkort er hurtigt og nemt og fjerner fonde godkendelse. Brug din virksomhed kreditkort også beskytte dig mod tab, hvis, måske får du beskadigede varer eller undlader at modtage varer, som du allerede har betalt for. Afhængigt af hvilken type af kreditkort, du vælger til din virksomhed, kan du tjene bonusser, frequent flyer miles, og cash back. Men holder nøje øje med dit forbrug og betale fleste, hvis ikke alle, din gæld hver måned.
For effektivt at håndtere driftskapital, er det klogt at måle dine fremskridt og kontrollere dine processerne. En god tommelfingerregel er-- - Hvis du ikke kan måle det, kan du ikke kontrollere den. De fem arbejdsdage kapitalprocenter, der hjælper dig med at vurdere og måle dine fremskridt er:
Inventory Omsætning Ratio (ITR): ITR = Vareforbrug / gennemsnitlige værdi af beholdning. ITR viser, hvor hurtigt du vender over beholdningen. Dette forhold skal sammenholdes med gennemsnittet i din branche. En lav i forhold til omsætningen indebærer dårlig salg, og derfor overskydende beholdning. En høj ratio forudsætter enten stærk salgs-eller ineffektive køber.
Tilgodehavender Omsætning Ratio (RTR): RTR = Net Credit salg / tilgodehavender. The RTR angiver, hvor hurtigt dine kunder vender tilbage betaling for varer / ydelser. En høj ratio betyder, at enten en virksomhed opererer på en kontant basis eller at dets udvidelse af kredit og indsamling af debitorer er effektiv. Et lavt ratio forudsætter, at selskabet bør revurdere sin kreditpolitik for at sikre inddrivelse af imparted kredit, der ikke tjener interesse for virksomheden.
Gæld i forhold til omsætningen (PTR): PTR = Udgifter Salg / gæld. Beregn dette forhold til at bestemme, hvor hurtigt du betaler dine leverandører. Hvis du til stadighed at slå industri norm, så du kan have udviklet gearing, hvilket vil lette i forhandlingerne rabatter eller andre fordelagtige vilkår.
Nuværende Ratio (CR): CR = Omsætningsaktiver / Kortfristet gæld i alt. CR anvendes primært til at bestemme en virksomheds evne til at betale tilbage sin kortfristede gæld (gæld og gæld) med sine kortsigtede aktiver (kontanter, lager, debitorer). Den højere det aktuelle forhold, jo mere kan selskabet at betale sine forpligtelser.
Hurtig Ratio (QR): QR = (Omsætningsaktiver - Inventory) / Kortfristet gæld Også kendt som "lakmusprøve ratio," den QR forudsiger dit umiddelbare likviditetsproblemer mere præcist end det aktuelle forhold, fordi det tager højde for den tid, der konvertere beholdning til kontanter. Jo højere QR er, desto mere flydende virksomheden er.
Arbejde Capital Management er yderst vigtigt for små virksomheder, fordi en stor del af deres gæld er i kortfristede gæld versus langfristet gæld. Små virksomheder kan minimere sin investering i anlægsaktiver ved leje eller leasing anlæg og udstyr. Men der er ingen måde at undgå en investering i tilgodehavender og beholdning. Derfor omsætningsaktiver er af særlig betydning for ejeren af en lille virksomhed. Ved effektivt at forkorte driftskapital cyklus, bliver du mindre afhængig ekstern finansiering. Med andre ord er din driftskapital virkelig arbejder for dig.
Copyright 2008 Terry H. Hill:
No comments:
Post a Comment