Så hvad kan du gøre for at sikre, at alle dine hårdt arbejde ikke er forgæves? Hvad kan du gøre for at sikre, at en finansiel krise, ikke rock båden eller at synke det? La
Mangelfuld registrering og administration
Virksomhedsejere er normalt ikke godt optage eller bookkeepers! Folk, der starter virksomheder er dem, der har gode ideer, se et hul i markedet eller har den personlighed til at sælge noget. De er ikke mennesker, der hopper ud af sengen om morgenen og sige "Godt, det er en moms-og papirarbejde dag i dag!"
Hvis du er til at holde din forretning på den lige og smalle så er du nødt til at acceptere, at der kommer til at dage som denne, og du kan ikke undgå det. Du skal føre regnskab over dit salg, din køb, hvor meget du har, hvor meget råvarer eller færdige varer, du holder.
Uden disse poster, du vil meget hurtigt miste overblikket over, hvor du er. Du vil ikke kende:
Hvad du har brugt dine penge på
Du vil ikke vide, hvor dine kontanter går
Du vil ikke vide, hvor alle dine bestanden - har nogen taget den? Hvem ved?
Du er faktisk arbejder i mørke, og det er ikke befordrende for den finansielle stabilitet. Så hvad slags optegnelser taler vi om? Intet sofistikerede. Det kan være så simpelt som en bog med en side til din indkomst og en anden for dine udgifter. Mindst en gang om måneden i alt det hele op for at se, hvordan pengene du har lavet (Jeg håber!). Der er et ordsprog. »De mennesker, der registrerer er de mennesker, der bryder optegnelser« - så sandt.
Ikke Watching din bank balance
Kender du præcis, hvad din bank balance er i dag? Hvorfor er det vigtigt? For hvis du vil skrive en check, skal du vide, om du har penge på din konto. Hvis du ikke gør det ubehagelige Bank Manager bare kan hoppe den.
Naturligvis kan dette have en negativ effekt på dit rygte; dit kreditkort bliver beskadiget, og du kan kæmpe for at få støtte fra din bank og leverandører i fremtiden. Alle, fordi du ikke kontrollere, hvad din balance var.
At undgå dette skal du sørge for at holde en løbende total i en kassebog, hvad du har på din konto. Hvorfor ikke tilmelde dig til Internet Banking? Disse dage alle High Street Banker gør denne facilitet til rådighed, så der er ingen undskyldning for at miste overblikket over, hvor du står.
Dårlig Cash og Credit Management
Tæt knyttet til at holde øje med din bank balance er, hvordan du håndterer din likviditet. Der er 3 aspekter af denne.
1. Må ikke blive fristet til at holde for meget i dit hjem eller på din forretningslokaler. Du kan miste det til tyve, brand eller oversvømmelse.
2. Hvis du laver 'business-to-business salg du kan være beklædt med at sælge på kredit. Hvis ja så være disciplineret i jager op alle udestående betalinger. Du kan ikke råd til at være flov over at bede om en check. Hvis du har aftalt 1 måned kredit, hvorfor vente i 3 måneder? Chase så hårdt som dig, fordi kan huske du har din egen gæld at betale!
3. Du kan være heldig at have en periode med kredit, der ydes af de mennesker, du køber fra. Hvis de giver dig en måneds kredit, så hold dig til den. Hvis du beslutter dig for at holde på din regninger, før du betaler dig kan være beklædt med en Solicitor's brev. Du må ikke ignorere problemet og håber, at telefonopkald vil gå væk - de vil ikke!
Ingen kontrol med omkostningerne
For at holde dig selv i en stærk finansiel position shoppe rundt for køb, du er nødt til at foretage. Sammenlign priser og specifikationer. Har en øvre grænse for, hvornår du ikke vil betale. Altid stå på udkig efter en god handel.
Udgifterne til de forkerte ting
Løb din egen virksomhed kan være en meget kraftfuld følelse! Du kan være fristet til at bruge på noget, men hvis virksomhed - en ny bil, flash tøj, et nyt køkken. Nå, du er nødt til at kigge den del ikke?
I de tidlige år, og selv når du er oprettet skal du sørge for at bruge dine hårdt tjente penge på de rigtige ting. Staffage for succes kan ikke være rigtigt i denne fase af din virksomhed liv. Din virksomhed, for at det at vokse, behov kontanter. Fjern det kontante og du fjerner selve livsnerven, der holder din virksomhed i live.
Du skal være disciplineret i dine udgifter og stille dig selv spørgsmålet "Vil dette koste at tilføje noget til min virksomhed?". Må ikke handle impulsivt, gå væk og tænker om alle store udgifter. Hvis svaret på spørgsmålet er ikke, så bør du tænke over udgifter.
I mangel at skære i Time
Undlade at foretage de nødvendige udskæringer for at sikre overlevelsen af din virksomhed, er noget, du ikke har råd til at gøre. Hvis du ser du har et problem at gøre noget ved det! Må ikke læne sig tilbage og håber, at tingene bliver bedre, chancerne er det ikke.
Hvis du har vare eller tjeneste, der ikke klarer og det er koster dig penge skal du ikke prøve og klæde det op - være hensynsløs og skære det ud. Gør din beslutning hurtigt, ikke hænger om. Ikke handler hurtigt vil kun forværre problemet.
Afhængigt af et lille antal kunder
Har et lille antal af kunder er ikke et problem, når alt går godt, men hvis en eller to efterlader dig eller har undladt at betale op til tiden, så kan det give problemer.
Hvis du afhænger af 3 kunder, og en af dem, forlader du står med en 33% reduktion i salget. Medmindre du kan erstatte ham med det samme kan du ikke være i stand til at klippe dit generalomkostninger hurtig nok til at forebygge enhver krise.
Du kan ikke råd til for din virksomhed at blive gidsler. Prøv og diversificere så meget som du kan. Få derude og få nye kunder.
Det samme gælder for virksomheder, der er afhængige af kun én eller to produkter. En generel omlægning offentlige smag kan forlade dig høj og tør med usolgte materiel og ingen virksomhed!
Ikke under en Budget
En sund finansiel disciplin er at have et budget. I begyndelsen af hvert år sætte sig ned og er baseret på dine tidligere års indtægter og udgifter, sætte nye mål. Look at se, hvor du kan skære ned i udgifterne, eller endog, hvad der skal skæres ud alle sammen.
Bevæbnet med dit budget vil du have en guide til at arbejde. Dette vil være endnu en check, før du foretager store unødige indkøb.
Med en budget vil give disciplin til din udgifter. I slutningen af hver måned op dato det ved, herunder din faktiske indtægter og udgifter derefter sammenligne dit budget med de faktiske. Going gennem denne øvelse vil give dig mere fokus og hvad din virksomhed gør. Det kan hjælpe dig bragt orden i tingene ved at fremhæve problemområder.
Ingen beredskabsplan
Større virksomheder har brug for at have en beredskabsplan for alle dele af virksomheden. En beredskabsplan er dybest set en plan, som besvarer spørgsmålet: "Hvad ville vi gøre, hvis det skete ...?"
Hvad er din "hvis"? Hvad nu, hvis du mister din lokaler? Hvad hvis din computer går ned?
For en lille virksomhed den største risiko er dig! Hvad ville der ske med din virksomhed, hvis du bliver syg, eller endda dø? De fleste mindre virksomheder er helt afhængige af ejeren. Du gør alt!
Hvis du er syg nok til en eller to måneder, at du ikke kan arbejde, der skal se på kunderne? Hvem vil få nye? Hvem vil se på papirarbejde? Hvem vil inddrive pengene skylder dig?
Det er vigtige spørgsmål, du skal besvare nu. Du er nødt til at identificere en person, der kunne fylde for dig, hvis du vil undgå en potentiel finanskrise. Din næste skridt er at skrive en håndbog om, hvordan jeres virksomhed fungerer, og beskriver alle de centrale processer. Hvis noget sker i det mindste er en vej at følge!
Ikke talt med din bankrådgiver
Så snart de fleste mennesker ser en finanskrise truende den person, de forsøge at undgå de fleste er deres Bank Manager! Hvis de ser ham gå på samme side af vejen, de vil krydse for at undgå at støde ind i ham.
Banken Manager er normalt den første person, du skal tale med. Bank Managers gerne holdes ajour med hvad der sker i virksomheden. De kan ikke lide overraskelser. Det er, når de holdes i mørke, de træffer beslutninger, som kan have en stor indvirkning på din virksomhed.
Du skal vilje til at tale med din bank Manager det øjeblik du har mistanke om er der et problem. Hvem ved, måske han overrasker dig ved at tilbyde at gøre noget for at hjælpe!
Økonomiske problemer kan normalt undgås ved at tage et skridt tilbage fra erhvervslivet og tænke over, hvad der kan gå galt. Når du ved det, så du kan træffe foranstaltninger til at sætte forebyggende foranstaltninger på plads, før det er for sent.
No comments:
Post a Comment