Bekymrede borgere, der er anført en række årsager til deres utilfredshed for lovforslaget, heriblandt:
o Lovforslaget ses som en belønning for virk
o Lovforslaget vil give medarbejdere i selskaber, der gav dårlige beslutninger for at indsamle store lønninger og bonusser til deres dårlige resultater
o lovgivning vil ske på skatteydernes bekostning, og ville tvinge almindelige borgere til at subsidiere metoder, at de hverken tolereres eller nydt godt af
o Passing denne lovgivning ikke giver nogen garanti for, at det underliggende økonomi vil genvinde
En række af disse punkter gælder, men som regel, de peger på et ønske om at tildele skyld eller skyld for den nuværende økonomiske situation, landet står over, og ikke behandle spørgsmålet om, hvordan man genskabe tilliden til vores banksystem. Af denne grund tror jeg, at Kongressen bør fokusere på to separate regninger for at løse krisen.
Det første lovforslag bør søge at løse det problem over for den likviditetskrise. Denne lovgivning skal være bestået hurtigt, for at forhindre en tillidskrise, som vi var vidne til den mandag 29 september, 2008. Det bør give lindring for realkreditlån, der var vendt dårligt, og bør også yde bistand til de enkelte husejere. En udlån skal oprettes, som ville give husejere til re-finansiering af ballonen lån med overkommelige fastforrentede lån, husejere, hvis huse står markedsafskærmning for at opnå lån på mere rimelige priser, og endelig giver en effektiv auktion-stil forarbejdning af boliger, der allerede er i afskærmning, og vender tilbage provenuet til en statslig instans. Dette agentur bør have beføjelse til videresælge disse panter, når levedygtige, til priser der producerer en langsigtet gevinst for agenturet.
Disse midler bør sendes tilbage til skatteyderne, da realkreditlån skal nemlig sælges med fortjeneste. Ny pant finansiering praksis bør udarbejdes i den lovgivning, som ville kræve udstedelse af licenser til realkreditudbydernes, på samme måde som licens er påkrævet for ejendomsmæglere, CPA, Certified Financial Planlæggere, etc. Effektiv udstedelse af licenser til realkreditudbydernes samt strengere lån regler, ville forhindre de former for misbrug, som gjorde, nogen at blive en "pant långiver."
Den anden lovgivning, at Kongressen bør overveje kunne gøres på en mere tænksom måde. Denne lovgivning bør overveje, hvordan begrænse for stor udøvende erstatning for virksomheder, der var involveret i "bailout". Tilsvarende bør omhandle misbrug, der kan påvises at have fundet sted, og passende bøder og sanktioner vedtaget for de virksomheder, der har bidraget til misbrug. For det tredje, hvor ledere på misbrug virksomheder bidraget til eller draget fordel af misbrug, bør de står over for udsigten til bøder, sanktioner og fængsel tid for misbrug. Endelig bør et særskilt organ, i lighed med Financial Accounting Standards Board (FASB) fastslås, at ville blive opkrævet med udvikling af bedste praksis, retningslinjer og tilsyn for realkreditmarkedet industrien.
Ved at adskille de lovgivning i to separate stykker, kan Kongressen giver hurtig lindring til kreditmarkederne, yde bistand til skatteydere, og vedtage lovgivning på et senere tidspunkt, der vil tage skatteyderne bekymring ansvarlighed, regulering og styring.
No comments:
Post a Comment